Dec 22, 2009

Geros naujienos: kūrybiški rėmimo projektai


Radio station 2CH's Children's Christmas party, Trocadero, Sydney, 22.12.1936 / by Sam Hood, originally uploaded by State Library of New South Wales collection.

Keičiasi požiūris į aukojimą socialiniams projektams, kurių komunikacija ypač ryškiai pastebima prieš šias Kalėdas. Šiuo įrašu norėčiau atkreipti dėmesį į keletą įdomių atvejų.

Šiandien Kalėdų Seniai rečiau nešioja žilas barzdas ir dažniau naršo internete. Jo mažieji pagalbininkai – nepelno siekiančios organizacijos, socialinės atsakomybės komunikacijos specialistai, ieško rėmimo tiems, pas ką Senelis nespėja užsukti: skurstantiems, našlaičiams, vaikams globos namuose, medicinos, socialinės rūpybos įstaigoms, maistui ir kitoms, pelną į kilnius tikslus iškeitusioms įstaigoms remti.

Tam tikros gairės labdaros srityje džiugina labiau už kitas. Gerai, kad sunkmečiu aukojimas "Maisto Bankui" ir kitiems projektams suaktyvėjo. Blogesnė gairė, kad kol kas aktyviau aukoja mažas ir vidutines pajamas gaunantys gyventojai, tie, kam krizės pėdsakus tenka išvysti ne tik žiniasklaidoje, bet ir realiame gyvenime, nei tie, kam skurdas verčia atsisakyti prabangaus automobilio ir persėsti į ekonominės klasės mašiniuką. Sakau "kol kas", nes ir ši gairė nurodo į geras permainas.
Verslo socialinės atsakomybės komunikacijos atvejai tampa kūrybiškesni, daugėja įdomių ir interaktyvių būdų, kaip į akciją įtraukti vartotojus, pamažu keičiančius savo požiūrį socialinę atsakomybę. Pradedama atskirti, kur reklama, o kur paramos projektai. Apie tai, kad jos ima veikti, rašė ir Dansu Dansu blogas.

Pavyzdžių nereikia ieškoti labai tolį. Šio puslapio dešinėje pusėje galite prisidėti prie lėlės mergaitei, kuri greičiausiai jos negautų. Smagioji "Kalėdų Stebuklo" dalis, kad tavo paspaudimas kainuos akcijos iniciatoriui "IKI", o kažkur širdyje jausiesi taip, lyg pats būtum įnešęs tą sumą pinigų. Šios įmonės dosnumas priklauso nuo interneto vartotojų įsitraukimo.

Pirmas stambus aukojimo portalas "aukok.lt" ne tik skelbia iniciatyvas, bet ir ieško būdų, kaip pritraukti dideles kompanijas prie įvairių projektų. Labai sveikintinas"Swedbank" žingsnis, kuris ėmėsi iniciatyvos dvigubinti aukojimo sumą.

Maltiečių kampanijos "Idėjos padėjėjos" tikslas - piliečių įtraukimas į viešinimą ir dalyvavimą. Dalyvauti galima sugalvojus renginio idėją savo bendruomenėje (mokykloje, universitete, darbovietėje, mieste) ir paskelbus apie jį akcijos puslapyje www.maltieciai.lt (nepamirštant pačių artimiausių kontaktų). Renginio metu surinktos lėšos paskirstomos skurstantiems, verdama Kalėdų sriuba. Iš organizatorių dalyviai gauna ne tik informacinį palaikymą, bet ir paskatinamuosius prizus.

Geroji tendencija, kuri, reikia tikėtis, tęsis ir po Kalėdų: į socialinius projektus įsitraukia vis daugiau smulkių įmonių. "Verslo socialinės atsakomybės projektų įgyvendintojai teigia, kad tai nėra didelių ir turtingų įmonių privilegija" ("Verslo Žinios"). Manau, kad tolesnė nepelno siekiančių organizacijų sėkmė priklauso nuo sąmoningos verslo ir piliečių sinergijos. Jei interneto vartotojai palaikys verslo iniciatyvą savo veiksmais socialiniuose žiniasklaidos kanaluose, ir poelgiais gyvenime, verslas šioje srityje matys naudą ir rėmimai turėtų būti savotiška karmos terapija.


O čia - pavyzdys iš užsienio, kuris sužavėtų kiekvieną su SPAMU susidūrusį interneto vartotoją.
Reklamos agentūra Mother išsiuntė patį nuoširdžiausią SPAM'ą. Žmogui kuris į jį atsilieps jie pažadėjo 10000$. Pažiūrėkime, kas iš to gavosi: